2 stycznia 2013

18. Merlin

 Obejrzałam wczoraj ostatni (tak ostatni, zupełnie ostatni) odcinek Merlina i chociaż ostatnio ten serial najczęściej mnie denerwował, trochę mi się jednak zrobiło żal, że go zakończyli. I to tak (pomijając ciężarówkę xD). Stąd właśnie pomysł na dzisiejszy post, niejako moje pożegnanie z tym serialem. Indżoj!


Mój faworyt z tej notki, jeżeli chodzi o grafikę.

(pobierz)

A to z kolei mój faworyt, jeśli chodzi o układ.





I jak? Mnie najmniej podoba się czwórka i piątka, za dużo Topazu dałam.

Do tego pokazuję też dwa zamówienia, które trafiły już na blogi.



Ten pierwszy świeży, ten drugi już pewnie widzieliście.

Co do reszty zamówień - robią się! Pewnie będę je oddawać po trochu i bardzo powoli, bo jakoś wyjątkowo mi nie idą. Ale już poskromiłam mojego Gimpa (który się na mnie obraził i usiłował mnie sabotować), więc powinno być dobrze.

Na koniec chciałam Wam wszystkim jeszcze bardzo serdecznie podziękować za wszystkie głosy oddane na mnie w sondzie na najlepszy świąteczny szablon. Tylko dzięki Wam udało mi się zająć w tym konkursie drugie miejsce! Wyniki można obejrzeć tutaj.

A póki co zamówień nie przyjmuję.

Całuję!

122 komentarze:

  1. Kurcze, ja nawet nie słyszałam o tym serialu! Dwa pierwsze rzeczywiście chyba najlepsze, a ten na samej górze to już w ogóle ;> Jakoś trafia do mnie ta tematyka, jeszcze mnie klimat Hobbita trzyma :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, ja się na Hobbita wybieram w ten weekend, zobaczymy, czy mi się uda, bo mam nadźgane wszystkiego jak nigdy :D a serial... Ot, taki sobie, momentami mocno naiwny, chwilami powtarzał sam po sobie, ale jakoś... Nie wiem, polubiłam go;) tylko to zakończenie, no ale wiem, musiało być zgodne z legendami arturiańskimi ;>

      Ja też najbardziej lubię pierwszy i drugi, a resztę już tak średnio XD

      Usuń
    2. Sam seans jest dosyć długi, więc trzeba poświęcić trochę czasu, ale myślę, że warto :)
      Właśnie się zastanawiam, czy nie leciał we wakacje. Chyba widziałam pół odcinka, ale był rano, więc wiadomo... xD

      Usuń
    3. Tak przy okazji, tak z bardzo kobiecego punktu widzenia, to mimo że Thorin jest krasnoludem, to w filmie wygląda naprawdę dobrze ;>

      Usuń
    4. No właśnie dlatego nie mam kiedy się wybrać xD ale może w niedzielę mi się uda;)

      Może, nawet nie wiem, bo w telewizji seriali nie oglądam xD

      Thorin, powiadasz? Będę zwracać uwagę ;>

      Usuń
    5. Idź, idź :) Tylko sobie miejsce wcześniej zarezerwuj. My rezerwowaliśmy trzy dni wcześniej xDxD

      Na Polsacie, po nim leciało 90210, ale to też zwykle przesypiałam :P

      Ano, na pewno zauważysz :D

      Całkiem w dół zjechał ten szablon w Linuxie o.O To jakiś nieprzyjazny system chyba xD

      Usuń
    6. Ale to pewnie bliżej premiery, teraz już raczej nie ma takich kolejek. A zresztą... Powiem mojemu bratu, żeby rezerwował xD

      Chyba powinnam gdzieś walnąć screena, jak ma wyglądać szablon, bo tak się domyślałam, że jak wrzucę tło pod posty w tło ogólne zamiast w cssa, to się na połowie komputerów rozjedzie^^

      Usuń
    7. Moje "dziecko" musiało mieć dobre miejsca na seansie 3D, więc wiesz... xD

      Windows + Chrome i wyglądał dobrze. Zresztą ten nowy też :) Czasami wystarczy, że w innej przeglądarce się przegląda. Nie mam na swoim laptopie Firefoxa, więc nie mogę sprawdzić. Rzeczywiście, mnie się wydaje, że grzebanie w kodzie i CSS jest pewniejsze, chociaż podejrzewam, że większość Twoich obserwatorów używa Okienek, a nie Pingwinka :D

      Aaa, co do tego odtwórstwa, to dobrze o tym wiesz, ale z nieruchomym tłem kopiujesz mnie, buahahaha xD

      Usuń
    8. Ach, kurczę. Muszę iść się pociąć albo poważnie popracować nad nowym stylem, bo faktycznie, całkiem o tym zapomniałam xD btw, masz cudowny szablon na prywatnym! *.* o Fabryce nie wspominam, bo tam tło już widziałam ;>

      No właśnie, kurczę, to jest to, że o ile niewielu pewnie korzysta z innego systemu niż Windows, o tyle sporo z innych przeglądarek. No idea, jak to teraz dostosować xD a, wstyd się przyznać, ale nie znam kodu css na całość bloga, środkowej kolumny razem z prawą, dlatego tutaj dodałam je w tle^^

      Usuń
    9. Widzisz, wstydź się! xD Akurat z moimi umiejętnościami i możliwościami sprawdza się stwierdzenie, że "mniej znaczy więcej", także dziękuję :)

      Fakt, przeglądarek jest wiele, ale chyba tylko ja marudzę, że czasami się coś rozjeżdża xD Rzeczywiście, tło pod postem jest razem z "dużym" tłem, myślałam, że jest osobno :P

      Usuń
    10. Już rozumiem o co chodzi z tą ramką... Nie wiem czy w jakiś prosty (dla mnie na pewno nie prosty), żeby była razem główna i boczna kolumna, ale bez komentarzy ^^

      Usuń
    11. I to dobrze, bo ile razy widzę nowy szablon u Ciebie, dochodzę do wniosku, że moje są przeładowane xD

      Póki co faktycznie tylko Ty ;P ale jak robiłam zamówienia, to parę razy mi się zdarzało, że komuś coś wystawało poza ekran i wtedy już wiedziałam, że ma inną rozdzielczość. A cssa do tej ramki już szukałam i do tej pory nic nie znalazłam^^

      Usuń
  2. O, Merlinie! Nowe szablony :) jak tylko przyjdę ze szkoły, biegiem skomentuję! ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Merlin, jak fajnie! Osobiście nie widziałam wszystkich odcinków, ale jako zapalona miłośniczka fantasy i średniowiecza oglądam jeśli uda mi się trafić na jakimś programie. Cóż mogę rzec? Zdecydowanie pierwszy i drugi z tej notki kupił moje serce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak i mnie:) ja mam odwrotnie - zapaloną miłośniczką fantasy nie jestem, ale Merlina oglądałam bardzo chętnie:)

      Usuń
  4. Żałuję, że się skończył. Bardzo polubiłam ten serial. Liczę, że BBC weźmie się do pracy i postara się o kolejny podobny serial, może troszkę bardziej dopracowany:) No i w ogóle Ginewra mi się nie podobała. Nie jestem rasistką, ale jakoś zawsze inaczej sobie ją wyobrażałam, chociaż i tak jest lepsza od tej, którą grała "cudowna" Keira:)

    Jeśli chodzi o szablony to wszystkie są piękne! Ale moimi faworytami są: pierwszy, czwarty i szósty! Chociaż ten z Morganą jest ciekawy, bo kolory oddają jej charakter:)

    I jak tam po Sylwku? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BBC w ogóle robi dobre seriale - z całego serca polecam Downton Abbey, chociaż oczywiście kompletnie inna tematyka, no i mojego ukochanego Doktora. Lubiłam też Primeval, ale niestety go skończyli. A wiesz, że ja też nie lubiłam Ginewry? xD i też nie chodzi o jej kolor skóry, już prędzej o to, że jest po prostu... brzydka ;> a tej z Keirą to w ogóle nie lubiłam, bo nie lubię Keiry samej w sobie xD

      A dziękuję:) taki był właśnie zamysł, że jak Morgana, to ma być zimno - cały piąty sezon, mam wrażenie, bardzo na tym bazował, bo Morgana wiecznie musiała się skrywać w jakimś zaśnieżonym zakątku królestwa;]

      A żyję. Chociaż jestem niewyspana okropnie :D a Ty?:)

      Usuń
    2. Wiem, wiem:) Kiedyś wspominałaś mi o tym serialu. Chce go obejrzeć, ale w sumie nie chce mi się. Mam problem z nadrabianiem zaległości, jestem zbyt leniwa! Ale Doktorka lubię i czasem obejrzę dla przyjemności, choć kego miny czasem są irytujące i ma dziwny chód, ale to chyba tylko moje wyobrażenie. W sumie, to nie wiem, czy ona jest brzydka: raczej średnio na jeża, ale no nie pasuje mi i już. Była "za ciężka" na Ginewrę. Wiem, że nie powinna porównywać serialu do filmu, ale Artur z filmu był nieziemski;) Ja nie mam specjalnie o niej zdania, choć muszę przyznać, że na przykład Duma i uprzedzenie nie byłoby już tym samym filmem;)

      I wyszło genialnie, aż czuć od tego szablonu zimno;) Chociaż muszę powiedzieć, że jak zrobiła się zła to jakoś tak zbrzydła.
      I prześliczny szablon główny! Taki delikatny i w ogóle, cały pudrowy:)

      Hahaha, tez byłam, ale to wina głownie tego, że przyjechała moja głośna rodzina, i o północy w pokoju miałam psy, które, o dziwo, zachowywały się jak prawdziwe mieszczuchy. Od razu wskoczyły mi na wyrko.

      Usuń
    3. Nie, to chyba nie jest Twoje wyobrażenie, on faktycznie jest trochę dziwny^^ ale w tym też część jego uroku. I wiesz, masz rację, w odniesieniu do Ginewry użyłaś idealnego słowa;) mnie tam ona nigdy się nie podobała, dużo bardziej lubiłam Morganę. Duma i uprzedzenie bez Keiry... Zobaczyłabym to. Sama nie wiem, z kim, ale myślę, że znalazłoby się kilka bardziej dopasowanych aktorek:)

      No to fajnie, jeśli wyszło;) no, pewnie, że się zrobiła, bo robili ją na taką bardziej zaniedbaną i rozczochraną, i w ogóle xD

      Dzięki... A ten?;)

      Ej, a ja z moim psem śpię na co dzień xD ale nie no, takie są efekty, jak się idzie spać o siódmej rano, wstaje o dwunastej, a następnego dnia idzie na ósmą do pracy xD

      Usuń
    4. Rzeczywiście. Jest taki słodki, że jak go widzę to uśmiech ciśnie mi się na usta. I chyba dzięki temu nie da się go nie lubić:) Myślę, że tak. Sama bym zagrała, na przykład z Hugh Jackamnem. Żartuję. Moje doświadczenia aktorskie są naprawdę znikome. Mam nadzieję, że ktoś znów zechce ekranizować książką i wtedy poszuka innej aktorki.

      No ja bym obstawiała, żeby zrobili z niej taką cytatą wiedźmę, wtedy miałaby łatwiej i z Arturem i z Merlinem:) Faceci na cycki lecą.

      A ten również jest cudowny, prześliczny. Chociaż szkoda, że go zmieniłaś. Ale kolory też są śliczne! Moje ulubione<3

      Zazdroszczę. Ja nie i ta jedna noc była moich psów. Jeszcze nigdy nie spało mi się tak dobrze i wygodnie;) Aww, mieć sierściucha obok siebie to naprawdę cudowna rzecz.
      Ale powinnaś być z siebie dumna,przełamałaś się i jednak poszłaś do pracy, a mogłaś wziąć wolne;)

      Usuń
    5. Dokładnie:) haha, z Hugh Jackmanem to nawet ja bym zagrała, mimo że moje umiejętności też oscylują w granicach zera xD w sumie nie miałabym nic przeciwko. Takiej Emmy na przykład powstały ze trzy ekranizacje w ciągu ostatnich piętnastu lat, podobnie jak Jane Eyre, więc czemu nie Dumę? xD

      Haha, fakt, mogła wyładnieć, zamiast zbrzydnąć, jakoś bardzo się czepili tego stereotypu wiedźmy ;>

      Właśnie moje też ulubione, dlatego cieszę się na tę zmianę. A tamten był, jak dla mnie , zbyt niewyraźny:)

      Ale to w sumie dobrze, że Twoje z Tobą nie śpią, bo mojemu się na zdecydowanie za dużo pozwala;) ale fakt, że to miłe uczucie. A co do tego wolnego - mogłam, ale wtedy dostałabym mniej pieniędzy, więc oczywiście to przeważyło xD

      Usuń
    6. I właśnie w takich chwilach żałuję, że mieszkam w małej wsi i nie mam szans zostać odkrytą przez znanego reżysera... Też wymyśliłam. Dokładnie. A widziałaś film, w którym jakaś dziewczyna przenosi się do świata Austen i tam poznaje boskiego Darcy'ego? Ja nie widziałam, ale Darcy niczego sobie, choć nie jest w moim typie.

      No właśnie, szkoda, że zepsuli jej urodę. No, ale chyba trzeba się z tym pogodzić.

      Dlaczego? Był świetny, choć ja na początku pomyślałam sobie "wtf", bo mi się wszystko rozjechało. Dopiero potem uświadomiłam sobie, że przecież Ty masz szablony w Chrumku, a ja w Lisku, więc inaczej wyglądają w tych przeglądarkach.

      Ej no, nie mów tak. Moim się na niezbyt wiele pozwala, a powinno, bo szkoda mi ich trochę jest. Tak mi było gorąco i dowiedziałam się, że Ciapollini chrapie... :)
      Ach, te pieniądze. Też właśnie z tego powodu nie wzięłam wolnego. Teraz się boję, że mi się wypłata na koncie nie zmieści:)

      Usuń
  5. Mimo iż nie oglądałam tego serialu, to szablony są piękne. Moim faworytem jest szablon numer ^^ No i szablon z Tomem Feltonem:) Tak... bosko:*

    Pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się cieszę, jak widzę, każdemu podoba się co innego, i dobrze;)

      Usuń
    2. Bardzo ładny ten szablon na blogu:) Taki zimowy można powiedzieć^^ Choć za oknem u mnie pusto i żadnej śnieżynki na drodze:)

      Usuń
    3. Haha, u mnie też za oknem mało zimowo, ale niespecjalnie mnie to smuci, bo za śniegiem nie przepadam xD no, chyba że na blogu - tutaj zimowy szablon jak najbardziej, jak dla mnie, się sprawdza;)

      Usuń
  6. Jaki zgon, siedem godzin i umieram, no ale.. :D
    Więc tak: najpierw dziewczyno, zrobiłaś mi apetyt na Merlina. Tyle razy zabierałam się do obejrzenia go, a teraz chyba nie mam wyboru :)
    Wszystkie są piękne, jak zawsze z resztą. Masz rację, bo mnie czwarty i piąty również najmniej się podobają, jak nawet stwierdziłaś - za duża ilość topazu. A najbardziej przypadł mi do gustu numer sześć, choć jedynka równie dobra. :)
    A zamówienia - na Ocenach Legilimens podziwiałam już nawet kilka razy, a ten nowszy - cudo!

    A tak nawiązując do komentarza Ninówy - Hobbita polecam, mimo kilku niezgadzających się z książką szczegółów, dzieło Jacksona godne obejrzenia. :)
    A zrobiłabyś może kilka szablonów wolnych z tematyką tolkienowską?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, polecam, tylko że trzeba go oglądać z pewnym... przymrużeniem oka xD

      No właśnie! Ale jakoś... nic innego mi z nimi nie wychodziło;) na Ocenach on już właśnie wisi jakiś czas, bo mi zależało, żeby zrobić jeszcze przed świętami, skoro miał być świąteczny, za to drugi jest faktycznie nowy;]

      Ja książkę czytałam dawno temu i nawet jeśli jakieś są, to na pewno nie zauważę. A film chętnie obejrzę;)

      A wiesz, że to jest bardzo dobry pomysł? xD dzięki!

      Usuń
    2. Nie ma za co, w końcu sama na tym może skorzystam :D

      Usuń
  7. Zdecydowanie Merlin 1 i 3 :)
    Ściągnęłam sobie Gimpa, a jakże, tylko teraz powstaje pytanie: z jakiej strony najlepiej pobrać pędzle (te, które mam obecnie odrzucają mnie aż za horyzont) oraz Topaz Clean? Z tym ostatnim może być problem, bo wiem, że to filtr do Photoshopa :)
    Z góry dziękuję za info!
    P.S.
    Też wybrałabym się na Hobbita, tylko trzeba fundusze uzbierać ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm, pędzli nigdy nie pobierałam, ale też, prawdę mówiąc, niespecjalnie umiem się z nimi obchodzić^^ co to Topazu natomiast - prawdę mówiąc nie pamiętam, skąd go ściągałam, na pewno znajdziesz w góglu, natomiast otwieram go przez IrfanView. Trochę naokoło, ale się da:)

      Ja na szczęście fundusze mam. Tylko czasu brak^^

      Usuń
  8. Zastanawiam się czy nie zrobią 5 sezonu Merlina, bo zakończenie 4 było takie, że opcji nie zamyka. Szablon Merlin 3 zdecydowanie najlepszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale przecież właśnie był piąty sezon. Tyle co się skończył, w te święta, w Wielkiej Brytanii oczywiście. I zamknęli go tak, że już się bardziej nie dało ;>

      Usuń
    2. A, myślałam, że mówisz o 4, bo u nas 4 puszczali. To się wyjaśniło.

      Usuń
    3. No tak, wyjaśniło się, wobec tego nie będę spojlerować;) ja tam w naszej polskiej telewizji seriali nie oglądam, nienawidzę czekać na konkretny dzień i godzinę^^

      Usuń
  9. Och, ja także podczepiam się do prośby Itliny jeśli chodzi o kilka szablonów wolnych z tematyką tolkienowską. Sama od niedawna prowadzę taki blog, niestety z tragiczną szatą graficzną... Może na przykład jako propozycję podsunę jeden z Legolasem i obok niego (tu już całkowicie mój pokręcony wytwór wyobraźni, gdyż wyglądem do niego pasuje - Daenerys Targaryen?) *,*

    A co do szablonów to są takie.. Na prawdę bardzo Merlinowskie! :D Moim faworytem jest zdecydowanie ten z Gwen i Arturem. Jak tylko najdzie mnie ochota i wena na pisania takich opowiadań to będzie to pierwszy szablon, który pobiorę :D A wracając do serialu to powiem szczerze, że spodziewałam się takiego finału... Niemniej jednak zrobiło mi się przykro. Bardzo :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo możliwe, że się do prośby przychylę, bo temat mi się spodobał:) może nie jestem nie-wiadomo-jaką fanką Władcy, ale klimat zdecydowanie do mnie przemawia. I może nawet faktycznie skuszę się na ten parring, jeśli tak to można nazwać, bo sama Daenerys bardzo mi się podoba;)

      Starałam się :D no widzisz, to akurat ten, który mnie najmniej się podoba! Moim zdaniem Artur wygląda na nim jak borsuk -.- ale ważne, że każdemu podoba się co innego:) zapraszam w takim razie, jeśli tylko będziesz miała ochotę;) a co do zakończenia - całkowicie się zgadzam. Legendy arturiańskie zakończenie wskazywały dość jednoznacznie, a jednak... i tak było mi szkoda;(

      Usuń
  10. Wpadłam tutaj, ponieważ sama mam szabloniarnię i kocham oglądać dzieła innych. Do tego serial "Merlin", który jest moim ulubionym, sama od niedawna mam szablon z Merlinem i Arturem na mojej szabloniarnii. Ostatnio dużo osób zaczęło go oglądać, chodź już od dłuższego czasu był kręcony. Śliczne szablony, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, właśnie wpadłam i widziałam, bardzo udany, zwłaszcza podobają mi się te zdjęcia Merlina i Artura po prawej stronie, świetnie dobrane;) nawet nie zauważyłam jakiegoś większego zainteresowania, chociaż może to dlatego, że ja jestem z tym serialem tak umiarkowanie chyba gdzieś od drugiego sezonu:) dziękuję!

      Usuń
  11. Witaj!
    Piękne wszystkie szablony z Merlinem <3 a dla ocen Ligilimens wręcz ubóstwiam!
    Jesteś genialna, Elle ;*
    Pozdrawiam Cię cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  12. Boru, ale się bezczelnie wbiłam w zamówienia XD Ale oba są cudowne <3 Kurcze, będę wzdychać nad tym na moje WNS do usranej śmierci <3 Zresztą nad tym poprzednim też jeszcze wzdycham :D
    Z Melina najbardziej podobają mi się pierwsze dwa. Serialu widziałam raptem dwa odcinki i nic z nich nie zrozumiałam XD Ale mi się strasznie nie podoba napis na nich. Znaczy czcionka ładna, ale takie to tanie... Miało zabrzmieć dramatycznie, nie? XD
    Jak tak patrzę na te cuda, to czuję się zmotywowana, żeby przysiąść przy gimpie i nauczyć się wreszcie robić porządną grafikę, ale... ech, mój poziom to Ty już chyba znasz, patrząc na takiego renifera i dupę Mikołaja XD

    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spoko, jakoś tak po prostu wyszło, że dla Ciebie... robiło mi się je najłatwiej i najprzyjemniej;) i najważniejsze, że się podobają:)

      To tak jak mnie. Ha, a mnie się wydawało, że właśnie w tym serialu fabuła jest dosyć prosta xD no, chyba że wbiłaś gdzieś w samym środku. A ten napis - chyba musiałabyś widzieć ten odcinek, w kontekście to lepiej brzmi. Zwłaszcza że wycięłam tylko najważniejszą część xD

      Oj tam, Mikołaj nie był taki zły! ;> i ucz się, ucz, ja zawsze chętnie pomogę:)

      Całuję! ;*

      Usuń
  13. Kocham ten serial*.*!Jest po prostu...ach. Niezwykły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja może nie aż tak... Jak dla mnie mógłby być nieco mniej naiwny i mieć bardziej skomplikowaną fabułę, ale fakt, że mam do niego spory sentyment;)

      Usuń
    2. Zauważyłam że lubisz skomplikowane sprawy, po twoim opowiadaniu ;)
      Pozdrawiam

      Usuń
    3. O? Faktycznie, można po nim dojść do takiego wniosku, ale bardzo mi miło, że to zauważyłaś;) całuję!

      Usuń
  14. A, Elle, takie pytanko mam, i za bardzo nie wiem gdzie je umieścić, toteż zrobię to tutaj. Wykonujesz karty postaci? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już ktoś kiedyś o to pytał i odpowiedziałam to samo, co teraz - nie wiem xD nie próbowałam i nie mam pojęcia, czy by mi wyszły. Gdyby ktoś przy okazji zamawiania szablonu chciał, to mogę próbować, ale za efekt bym nie ręczyła^^

      Usuń
    2. O, to ją poczekam aż będziesz przyjmować :)

      Usuń
    3. Dobrze... Będzie to dla mnie sporym wyzwaniem xD

      Usuń
  15. Oglądałam kiedyś Merlina notorycznie, ale poznałam Pretty Little Liars i mi się znudziło, hahaha. Tak jakoś. Ale szablony z nim wyszły Ci genialnie, no jak każde spod twojej ręki!
    Przedostatni szablon. *_____*
    Jest na nim Tom Felton i to jedno z jego najlepszych zdjęć. Tak, kocham go. To widać.
    Geniuszu! :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, mnie na podobnej zasadzie znudziło się PLL xD a dziękuję:)

      Fakt, że mnie to zdjęcie Toma chyba też podoba się najbardziej. W ogóle on ma kilka dzikich sesji, więc wybierałam coś możliwie neutralnego^^

      Oj tam, bez przesady...;P

      Usuń
  16. och, jaki "piękny" szablon główny. nie przesadziłaś trochę z inspiracją? raczej nie jest w Twoim stylu, a dziewczyna, który wstawiła podobny na swój blog w poniedziałek (jak dobrze pamiętam) może poczuć się zniesmaczona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, odważny anonimku, nie masz pojęcia o moim stylu, bo fakt, że aktualnie robię szablony z nieruchomym tłem, nie znaczy, że nie potrafię lub nie umiem innych. A szablon z suwakiem chodził mi po głowie od jakiegoś czasu i jest bardziej inspirowany twórczością Shy, choć przyznaję, że spodobał mi się układ na Rejestrze i chciałam spróbować czegoś podobnego. Z tego co wiem, nie jest to zabronione. A za autorkę wypowiadać się nie musisz ;>

      Usuń
  17. Szablony są wspaniałe, aż zazdroszczę Tobie talentu. Też obsługuję się gimpie, ale cholera nie potrafię zrobić tła pod posty jak ty masz w szablonach w tej notce. Masz może na to jakiś dobry sposób? Pozdrawiam!

    P.S. Jak korzystasz z Topaz Clean w gimpie? Wyżej przeczytałam, że dzięki IrfanView?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bardzo prosty. Tło pod notki idzie w sekcji css. Wystarczy, że wpiszesz, na przykład:

      .post {background-color: #000000;}

      Oczywiście w odpowiednie miejsce wpisując interesujący Cię kolor.

      Tak, zasadniczo robię to tak, że kończę grafikę w Gimpie, a potem otwieram obraz przez IrfanView i dodaję Topaz. Może trochę przekombinowane, ale już się przyzwyczaiłam;)

      Usuń
    2. A wiesz jak wpisać w css półprzeźroczyste tło bo próbowałam zrobić szablon taki jak Ty miałaś poprzedni główny, lecz mi to nie wychodzi :/

      Usuń
    3. Oczywiście. .post {opacity: 0.8;}

      No i tę półprzezroczystość też można zmieniać, tylko nie za dużo, bo wtedy sam tekst też jest kiepsko widoczny:)

      Usuń
    4. Jeszcze jedno małe pytanko. W jakich rozmiarach nagłówek i układ ogólny szablonu jak np. w tej notce masz?

      Usuń
    5. Tło zawsze daję w rozmiarach 1300x700. A układ to już jak pasuje do konkretnego tła;)

      Usuń
    6. Tylko tło wklejasz jak robisz nagłówek w gimpie?

      Usuń
    7. W sensie, że to, co wklejam w html, jest równocześnie tłem i nagłówkiem, na przykład: http://img819.imageshack.us/img819/7029/merlinz.png to z pierwszego z notki. Potem do tego w css tylko dodaję kody:)

      Usuń
    8. A jak wklejasz do html? W które dokładnie miejsce jeśli mogłabyś podać :)

      Usuń
    9. Różne są na to metody - wiem, że niektórzy wklejają byle jakie tło w projektanta, które mieści się w limicie wielkości, po czym odszukują je poprzez ctrl+F w HTMLu i po prostu zastępują swoim tłem, zhostowanym na jakieś stronie. Ja natomiast korzystam ze starej instrukcji Jill, wedle której wchodzisz do html, przez ctrl+F odnajdujesz frazę "body {" i to, co znajdziesz, zastąpisz tym:

      body {
      background-color: #312022;
      background-image: url('http://img819.imageshack.us/img819/7029/merlinz.png');
      background-attachment: fixed;
      background-size: cover;
      background-position: center top;
      background-repeat: no-repeat;
      }

      Przy czym masz tam miejsce na kolor tła, obraz w tle, a także czy ma się poruszać, czy nie ("fixed" - jest nieruchomy, jeśli zmienisz na "none" będzie się poruszać).

      Usuń
    10. Dziękuję bardzo za odp. Wybacz, że Cię trochę tymi pytaniami namęczyłam. Będę próbować ze wszystkich sił by to ogarnąć. Jak coś to zwrócę się jeszcze do Ciebie. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc :)

      Usuń
    11. Tylko nagłówek w układzie muszę usunąć? I załadować ten który np. zrobiłam czy tylko wystarczy wkleić do htmlu?

      Usuń
    12. Jeżeli wklejasz do htmlu, to do nagłówka już nie. Musisz go wtedy z niego usunąć i najlepiej ustawić tekst w tytule na przezroczysty, coby nie przeszkadzał.

      Usuń
    13. A jeśli chodzi o karty tzn. strony takie jak np. strona główna, linki itp. to jak je na górze umieścić? Też osobne tła do nich robiłaś?

      Usuń
    14. Osobny kod w css, też z {background-color: #000000;} tylko zamiast kolumn jako selektor musisz wpisać strony. Jeśli chcesz, żeby wszystkie miały jedno, wspólne tło, to wystarczy .tabs-outer jeśli natomiast wolisz, żeby każda miała osobne tło, to tutaj już musisz użyć kilku:
      .tabs-inner .widget li a - dla każdej karty;
      .tabs-inner .widget li.selected a - dla zaznaczonej karty;
      .tabs-inner .widget li a:hover - dla karty, na którą najedzie się kursorem.

      Usuń
    15. Pogubiłam się. Mogłabyś dać screen'a w jaki sposób to zrobić bo coś mi nie wychodzi :/

      Usuń
    16. .tabs-inner .widget li a {background-color: #000000;} - i masz tło pod każdą stroną z osobna;

      .tabs-inner .widget li.selected a {background-color: #000000;} - i masz tło pod aktualnie zaznaczoną stroną;

      .tabs-inner .widget li a:hover {background-color: #000000;} - i masz tło pod stroną, na którą najedziesz myszką. Dzięki temu ostatniemu możesz dawać inne efekty, kiedy najeżdżasz myszką, u mnie na przykład tekst zmienia się na duże litery, a na mojej stronie z opowiadaniem również znika wtedy cień pod kartą.

      Pomogłam?:)

      Usuń
  18. Tak długo czekałam na kolejny post <3 Kocham Twoje prace.
    Najbardziej podoba mi się pierwszy szablon, jeżeli chodzi o ogół. Przedostatni jest zrobiony z nieco rozmazanego obrazka, co mnie drażniło. W ostatnim natomiast zrobiłaś bardzo fajny napis i miałaś ciekawą koncepcję. Szablon drugi również mi się podoba, ma delikatny klimat, a jednak taki... no nie wiem, baśniowy? Dziewczyna z pierwszego zamówienia jest piękna i skojarzyła mi się z główną bohaterką opowiadania. Tylko ona nie miała makijażu.

    Pozdrawiam serdecznie i życzę więcej weny! c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, jak miło:)

      To tak jak mnie. A wiesz, że z tym przedostatnim nawet nie zauważyłam, póki tego nie napisałaś? Wiedziałam, że coś z nim jest nie tak, tylko nie mogłam sczaić, co ;> a ten napis w ostatnim, może nie powinnam się przyznawać... ale już był xD razem z tym zamkiem w tle, prosto z Merlina;)

      Życzenia się przydadzą, bo dla Ciebie szablon też się robi. Jedną wersję już nawet zrobiłam, ale jest tak paskudna, że za nic jej nie pokażę -.-

      Usuń
    2. O, w takim razie cieszę się, że w jakimś stopniu pomogłam xD
      Ach, to takie buty ;D W każdym razie, bardzo mi się podoba.
      A dajże spokój, wszystkie szablony na moje blogi są paskudne, dlatego nigdy nie robię ich sama, tylko zamawiam XD Bo potem będę się czepiała ich w nieskończoność. No weź, pokaż, ubóstwiam Twoje prace :/

      Usuń
    3. W jakimś na pewno. Ale teraz go już chyba nie poprawię, trudno, niech sobie będzie, będę zwracać uwagę na przyszłość;)

      Ale moich też się możesz czepiać, nie widzę problemu xD na razie mam tylko tło, to dorobię do niego kod na stronę i może ewentualnie pokażę, jeśli się nie spalę ze wstydu, ok? xD albo, jeszcze lepiej, popracuję nad czymś ładniejszym^^

      Usuń
    4. No dobrze, jak wolisz .-.

      Usuń
  19. Mnie się podobają dwa pierwsze i zamówienia dla emilyanne.

    Życzę Weny :*

    OdpowiedzUsuń
  20. To w sumie tak jak i mnie;) dzięki!;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się nie śpieszy, więc moje zamówienie możesz robić ile chcesz ;)

      Usuń
    2. W kwietniu szykuje się wesele, niestety nie moje. Buhahaha :D. Ja chyba wyjdę za mąż, gdy będę starą babcią ^^

      Usuń
    3. Niedługo się za nie zabiorę, obiecuję. Na razie pochłaniają mnie inne sprawy;/ a co do ślubu, spokojnie, ja się nie wybieram w ogóle, więc rozumiem^^

      Usuń
    4. Spoko. Ja dziś byłam w przedszkolu ;)

      Narzeczona mojego brata jest w twoim wieku.

      Usuń
    5. Szablon ładny ;) Oglądasz może serial "Hart of Dixie"?

      Usuń
    6. Hej, a co robiłaś w przedszkolu? XD

      Uwielbiam Hart of Dixie! To ostatnio jeden z moich ulubionych seriali. Zamierzam uczynić Wade'a pierwowzorem jednego z moich bohaterów, ale nie wiem, czy mi się uda^^

      Usuń
    7. Jest cień szansy, że będę tam pracowała od września, ale będę wiedziała dopiero w sierpniu... Nie mają teraz wolnych etatów.

      Ja zaczęłam go oglądać od niedawna. Bardzo mi się podoba ;)

      Pierwszy sezon "Once upon a time" bardziej mi się podobał. Teraz trochę przysypiam :D W "Revenge" wkurzają mnie niektórzy bohaterowie.

      Na pewno Ci się uda ;)

      Usuń
    8. O, no to trzymam kciuki. Ja jutro podpisuję umowę o pracę, wprawdzie nie jestem do końca zadowolona, ale cóż... Lepsze to niż nic ;>

      To Ci zazdroszczę, bo masz jeszcze dużo do obejrzenia, a jak już półtora sezonu zaliczyłam xD

      A ja, o dziwo, nawet jakoś nie, podoba mi się dynamizm postaci Reginy. A co do Revenge mam jakoś mieszane uczucia :D

      Mam nadzieję, ale u mnie zwykle bohaterowie z biegiem akcji tracą charakter;)

      Usuń
    9. Fajnie ;) Nie zawsze chcą zatrudniać stażystów po ukończeniu stażu.

      Ty sobie ściągasz, ja oglądam w telewizji.

      Czytam "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" i mnie natchnęło ;]

      Usuń
    10. Akurat mnie bardzo chcieli. Bardziej niż ja chciałam xD

      Co kto woli;)
      O? A książka ciekawa?:)

      Usuń
    11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    13. Na ile podpisałaś umowę?;]

      Zabrałam się za poprawiania rozdziałów ^^

      Usuń
    14. A jeszcze nie wiem, bo niby jestem na umowie od drugiego, ale w praktyce jeszcze tej umowy na oczy nie widziałam xD na ile mi dadzą, na tyle podpiszę, i tak nie wiem, czy popracuję tam dłużej niż z sześć miesięcy^^

      A dużo ich masz?;)

      Usuń
    15. 7, ale pewnie i tak zacznę pisać od nowa xD chcę wprowadzić rozszerzony wątek kryminalny. Tak jak pisałam książka mnie natchnęła ;)
      Chciałabym, aby "Smakosze życie" byli idealni.
      Zmieniłam zawód głównej bohaterki.

      Usuń
  21. Kochana Elle, wybacz, że tak Cię męczę, ale jak zrobić żeby odnośnik z napisem "komentarze" był np. na środku a nie po lewej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. .comments {text-align: center;}

      Spoko, ja zawsze chętnie pomagam:)

      Usuń
  22. Sądziłam, że coś podobnego (szukałam nawet bezpośrednio w edycji kodu HTML-u), ale niestety nie działa, nie wiem czemu o.O Ale i tak wielkie dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A! Już wiem, bo Tobie nie o to chodziło^^ teraz nie pamiętam, która z tych komend odnosiła się do komentarzy, ale spróbuj którąś z tych:

      .post-footer {text-align: center;}
      .blog-feeds, .post-feeds {text-align: center;}

      Wydaje mi się, że ta pierwsza, ale już nie pamiętam^^

      Usuń
  23. Nie wiem, co było nie tak z poprzednim szablonem (mogłabyś mi go pokazać kiedyś?), ale ten jest śliczny! Taki szafowo-zimowy ;D Bardzo ładny. Z notki najbardziej podoba mi się 2, jest taki chłodny i niepokojący ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie nic z nim było nie tak, tylko był bardzo podobny do tego na Rejestrze;) ale ponieważ styl mi się spodobał, nie mogłam się go tak całkiem pozbyć:) a pokazać mogę tło, bo nie zapamiętałam kodów, o. Poza tym był za jasny i zbyt niewyraźny;)

      I dzięki, właśnie się starałam, żeby było i zimowo, i coś przynajmniej odlegle z szafą związanego xD

      Usuń
  24. Ha ha ha! Szablony wprost dla mnie! Mówię o tych z "Merlinem". Sama, wybitnie rozżalona faktem iż serial się kończy, zaczęłam pisać oparte na nim opowiadanie. Ot, coby zmienić to, co mnie w nim denerwowało i dodać co nieco ode siebie. Szablony są cudowne i najpewniej zaraz jakiś wybiorę dla siebie.
    Swoją droga, jeśli lubisz serial, zapraszam serdecznie do siebie, może moje opowiadanie przypadnie Ci do gustu :D
    Pozdrawiam serdecznie
    http://strazniczka-przeznaczenia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to faktycznie, cieszę się, że mogłam się do czegoś przyznać. Rozumiem to rozżalenie, bo sama czułam się podobnie, jak obejrzałam ostatni odcinek;) i dzięki za zaproszenie!

      Usuń
  25. Lubię Merlina. Kiedyś oglądałam ten serial. Wiesz, ze jestem wielką wielbicielką twoich prac <3333 Każdy trafia w mój gust, może chodzi tu o samą technikę, ale to jak łączysz to wszystko w idealną całość. Piękne, piękne. Najbardziej z szablonów o Merlinie podoba mi się pierwszy i ostatni. Kolorystyka fenomenalna, wykonanie wspaniałe i łączeni, oczywiście, z tym jak widać nie masz najmniejszego problemu. Pozdrawiam :** <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, bardzo mnie cieszą takie opinie, bo wprawdzie robię szablony dla siebie i mnie sprawia to przyjemność, ale jednak fajnie, że ktoś to docenia;)

      Usuń
  26. Genialny szablon główny! :O <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  27. Zaglądam tutaj już tak z rutyny, a widząc coś niebieskiego zwątpiłam, czy oby na pewno to jest to miejsce w którym zwykłam podziwiać świetne prace utalentowanej Elle! :) Śliczny szablon główny, dziewczyno! Nie tyle, że zimowy, co jeszcze jakieś nawiązanie do garderoby - kawał dobrej roboty, Elle! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, ja też jestem z niego zadowolona, co w moim przypadku jest dosyć rzadkie;) cieszę się, że się podoba:)

      Usuń
  28. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  29. Aaa! Aż mnie zamurowało, jak zobaczyłam szablony z mojego kochanego Merlina, z którymi jeszcze nigdy nie miałam styczności. Wszystkie są niesamowite, dziękuję Ci za nie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, że też nigdzie nic takiego wcześniej nie widziałam. Między innymi dlatego się na nie zdecydowałam;) proszę bardzo!

      Usuń
  30. świetne szablony z Merlinem *_* mi zostało kilka odcinków do końca i jakoś nie mogę się za nie zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) ja też miałam przestoje po drodze, zwłaszcza że ten piąty sezon w ogóle wydawał mi się jakiś bardzo... wtórny, ale w końcu się przemogłam i teraz żałuję, że już koniec:)

      Usuń
  31. Kurde, znowu przychodzę Ci truć, ale posnułam się trochę po dA i znalazłam coś, co mogłoby Cię zainspirować do nowego szablonu dla Szafy. Nie twierdzę, że teraz, już, zaraz miałabyś go wykonać, bo przecież dopiero co wstawiłaś nowy - po prostu jestem pewna, że później bym zapomniała. Proszę bardzo: holunder.deviantart.com.
    Przeglądając galerię możesz znaleźć kilka fajnych zdjęć fatałaszków, przynajmniej ja tak sądzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Też kiedyś oglądałam ten flm, w ogóle pasjonuje się historią wczesno średniowieczno, głównie angielsko czasu artura, robin hooda, ciekawe szablony, mam pytanie jak ty robisz ten efek takie powałdowania na tych szablonach.

    Pozdrawiam { coneq.blogspot.com }

    OdpowiedzUsuń
  33. Ty to masz talent. O.o Twoje wszystkie szablony są rewelacyjne! Nie mogę doczekać się Twojej kolejnej notki. Może wstawisz jakieś szablony z propozycji? :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  35. Super szablony z Merlinem. Co to tego serialu to zdarzyło mi się go kiedyś oglądnąć, ale skończył się sezon i ja przestałam oglądać. Naoglądałam się twoich szablonów i mam teraz ochotę sobie go obejrzeć co na pewno zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo podobają mi się Twoje szablony... oczywiście te z Merlinem, bo to one mnie najbardziej interesują.
    Wszystkie mają swój niepowtarzalny klimat, a szczególnie ten pierwszy. Chciałam go pobrać, ale niestety pojawia się komunikat, że plik został usunięty. Bardzo zależałoby mi na tym, aby był dostępny. Wiem, że trochę późno piszę, ale cóż ;)
    Mam jednak nadzieję, że wkrótce dostanę odpowiedź c:

    OdpowiedzUsuń